Telefon +48 58 304 38 81 do 84

Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

wybierz język

mask

Podpisanie umowy na prace czerpalno - refulacyjne w latach 2023-2025 r.

W dniu 14.03.2023 r. została podpisana umowa pomiędzy Urzędem Morskim w Szczecinie a konsorcjum firm, Liderem PRCiP Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku i Van den Herik Kust z Holandii. Umowa dotyczy przetargu na prace czerpalno-refulacyjne w latach 2023-2025 r. na torze wodnym Szczecin - Świnoujście.
Szacunkowa ilość robót wynosi min. 1.200.000 m3. Wartość umowy to 56.520.000,00 zł brutto.

 

fot. Urząd Morski w Szczecinie

Jubileusz 75 -lecia powstania PRCiP SP. z o.o.

W 2022 roku Firma PRCiP Sp. z o.o. świętowała Jubileusz 75 -lecia powstania. Z tej okazji Zarząd firmy zaprosił swoich pracowników oraz emerytów do wspólnego biesiadowania. Dziękujemy całemu zespołowi za zaangażowanie w pracę i oddanie. Bez Was nie osiągnęlibyśmy wyznaczonych celów. Bo firma to ludzie i to Wy stanowicie jej fundament.

 

 

Rozpoczyna się zasilanie brzegu morskiego piaskiem z prac na torze wodnym do Portu Gdynia

W ramach prac, prowadzonych przez Urząd Morski w Gdyni na torze wodnym do Portu Gdynia, rozpoczyna się odbudowa plaż w rejonie Gdyni i Gminy Kosakowo. W pierwszej kolejności wzmocnione zostaną odcinki brzegu w Babich Dołach i Mechelinkach, a następnie w Rewie. Zakończenie robót refulacyjnych na plażach najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców i turystów oraz na odcinkach, gdzie plaży aktualnie nie ma, planowane jest jeszcze przed wakacjami. Ich harmonogram w dużej mierze zależny jest również od warunków pogodowych.

Łączna kubatura robót czerpalnych w ramach modernizacji toru wodnego do gdyńskiego portu wynosi 3,5 mln m3, z czego ok. 650 tys. zostanie wbudowane w brzeg morski w celu jego wzmocnienia przed erozją. Odcinek linii brzegowej o długości około sześciu kilometrów, wskazany w ramach tego projektu, zostanie poddany refulacji po raz pierwszy w historii. Wymaga on ochrony z uwagi na silną erozję, a w przypadku Rewy, również zagrożenie powodziowe - powiedział Robert Mokrzycki, Główny Inspektor Ochrony Wybrzeża w Urzędzie Morskim w Gdyni.

Prace na odcinku linii brzegowej Babie Doły, z uwagi na uwarunkowania środowiskowe, podzielone zostały na dwa etapy. Pierwszy potrwa do końca lutego i obejmie odcinek o długości ok. 600 m od torpedowni w kierunku Oksywia. Na pozostałym odcinku, na którym plaży aktualnie nie ma lub jest szczątkowa, prace będą prowadzone od czerwca. Łącznie w rejonie Babich Dołach brzeg zostanie wzmocniony piaskiem w ilości ok 400 tys. m3, co pozwoli uzyskać plażę o szerokości ok. 70 m (obecnie ma ona od 5 do 10 m, a fragmentami nie mam jej wcale). Refulacja w Mechelinkach powinna rozpocząć się w lutym, a w Rewie na przełomie maja i czerwca.

O pracach głównych, wchodzących w zakres robót na torze podejściowym do Portu Gdynia, mówiła Joanna Bartkowiak, Zastępca Naczelnika Wydziału Realizacji Inwestycji w Urzędzie Morskim w Gdyni - Tor wodny po zakończeniu prac na długości 3,7 km będzie miał szerokość w dnie 280 m i głębokość 17 m. Przebudowie i rozbudowie ulegnie również wejście główne do Portu. Wzdłuż głowic falochronu Głównego Wschodniego w części południowej i wschodniej, po obydwu jego stronach oraz od czoła, wbita zostanie stalowa ścianka szczelna, co pozwoli na pogłębienie toru do 17 m i poszerzenie wejścia głównego do Portu Gdynia. W ramach Inwestycji wykonane zostanie nowe oraz przebudowane istniejące oznakowanie nawigacyjne na torze podejściowym i w wejściu do Portu.

Jest to jeden z trzech etapów projektu, prowadzonego wspólnie przez Urząd Morski w Gdyni i Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. Pozostałe dwa etapy, realizowane przez ZMPG S.A to:
• rozbudowa Obrotnicy nr 2 z przebudową Nb. Gościnnego;
• oraz pogłębienie akwenów wewnętrznych Portu Gdynia.

Obecnie do gdyńskiego portu mogą wchodzić statki o maksymalnym zanurzeniu 13 metrów i długości do 340 metrów. Trwające prace znacząco poprawią te parametry i wraz z dwoma pozostałymi częściami, realizowanymi przez Zarząd Portu, wpłyną na dalsze zwiększanie atrakcyjności Portu i wzrost ilości przeładowywanych w nim ładunków. Zapewnienie bezpiecznej i efektywnej infrastruktury dostępowej od strony morza jest dla nas priorytetem. Po zakończeniu będziemy mieli „trasę szybkiego ruchu” do Portu, umożliwiającą zawijanie statków do 400 m długości – powiedział Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Wiesław Piotrzkowski.

Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Wartość projektu wynosi 126 965 798,95 PLN, w tym wysokość dofinansowania przez Unię Europejską wynosi: 107 904 065,97 PLN. Całość prac, związanych z modernizacją toru wodnego powinna zakończyć się do końca roku. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. – Lider, Rohde Nielsen A/S – Partner i Van den Herik Kust-en Oeverwerken B.V. – Partner.

 

Oficjalna informacja Urzędu Morskiego w Gdyni – 20.01.2022

Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku

 

Sztuczne zasilanie brzegu morskiego Ustka, Orzechowo

Celem zapewnienia bezpieczeństwa brzegu morskiego w Ustce oraz na wysokości Orzechowa, na zlecenie Urzędu Morskiego W Gdyni, zostały wykonane w latach 2022 oraz w 2021 prace związane ze sztucznym zasileniem brzegu. Pracę wykonywała nasza flagowa pogłębiarka nasiębierna inż. Stanisław Łęgowski.

 

 

Sztuczne zasilanie brzegu morskiego Półwyspu Helskiego

Dzięki wygranym przetargom, od wielu, wielu lat Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o., wykonuje prace sztucznego zasilania brzegu w celu ochrony zasobów naturalnych unikatowego Półwyspu Helskiego. Efekty naszych prac przedstawiono w filmiku znajdującym się poniżej. Były one wykonywane w okresie od 10.04.2022 do 08.05.2022 na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni.

Prace refulacyjne w Orłowie

Treść

  • 8 lipca 2022
  •  

Pierwszy z dwóch etapów prac, związanych z zasileniem orłowskiego brzegu, został zakończony. Jest to największa refulacja w historii Orłowa, brzeg docelowo zostanie wzmocniony 250 tys. m3 piasku. Właśnie z uwagi na tę ilość roboty zostały podzielne na dwa etapy – pierwszy (już zakończony) oraz drugi, który rozpocznie się w drugiej połowie sierpnia.

 

fot. MH, Urząd Morski w Gdyni

Piasek, w ilości około 100 tys. m3, który dotychczas pojawił się na odcinku od molo w kierunku Sopotu, pochodzi z robót pogłębiarskich przy modernizacji układu falochronów Portu Północnego w Gdańsku. Refulacja jest jednym z dodatkowych elementów tej dużej inwestycji hydrotechnicznej, wartej 795 mln (w tym 85% dofinansowania UE). Nowe falochrony zostały już wybudowane, a obecna refulacja wykonywana jest „przy okazji” prac obejmujących budowę podeściowego toru wewnętrznego oraz obrotnicy. Harmonogram wcześniej zaplanowanych robót refulacyjnych został nieco zmodyfikowany, tak, aby prace w Orłowie wykonać przed rozpoczęciem działalności Sceny Letniej Teatru Miejskiego w Gdyni- udało się to i dzięki temu scena już funkcjonuje. Wykonawcą tych prac jest firma PRCiP, w ramach konsorcjum Rohde Nielsen A/S, DC Industrial N.V i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o.

Co roku, w ramach wieloletniego Programu ochrony brzegów morskich, Urząd Morski w Gdyni prowadzi działania w zakresie ochrony wybrzeża. Regularnie zasilany jest np. Półwysep Helski – w tym roku zasilona została m.in. Jastarnia. Często te działania połączone są z utrzymywaniem właściwych parametrów torów wodnych, gdzie z prac podczyszczeniowych pozyskiwany jest piasek, nadający się do wbudowania w brzeg morski. Takim materiałem Urząd dysponuje również przy okazji dużych projektów hydrotechnicznych, w ramach których prowadzone są prace czerpalne. Po przebadaniu pod kątem występowania zanieczyszczenia, taki piasek wbudowywany jest w brzeg morski dla jego wzmocnienia przed erozją i tym samym zabezpieczenia infrastruktury w pasie nadbrzeżnym.

W tym roku, w ramach modernizacji układu falochronów Portu Północnego w Gdańsk, Urząd dodatkowo dysponować będzie ok. 3 mln m3 urobku, nadającego się do zasilenia polskiego wybrzeża.  Miejscami wskazanymi do zasilenia, oprócz Orłowa, są także:  Kuźnica, Brzeźno i Westerplatte, Jastrzębia Góra, Ostrowo i Karwieńskie Błota. Jak zawsze przy tego typu pracach, harmonogram uzależniony jest od kilku czynników – przed wszystkim warunków pogodowych oraz decyzji środowiskowej, która nie we wszystkich terminach pozwala na prowadzenie robót.

Prace związane z zagospodarowaniem urobku z pogłębiania toru wodnego i budowy obrotnicy w gdańskim porcie nie będą prowadzone w miesiącach wakacyjnych – jeżeli w danym miejscu prace nie zostały ukończone przed wakacjami, kontynuowane będą od drugiej połowy sierpnia.   

Działania związane ze sztucznym zasilaniem są powszechnie stosowaną na świecie metodą wzmacniania i ochrony brzegów morskich.

Refulacja Orłowo 2022 przy molo
fot. MH, Urząd Morski w Gdyni

Umowa na Tor Wodny podpisana! - Materiały prasowe NDI

Rozpoczyna się kolejny etap prac związany z budową drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Dziś w Kapitanacie Portu Elbląg odbyło się uroczyste podpisanie umowy, w ramach której zostanie pogłębiony tor wodny o długości 8,2 tysięcy metrów. Pozwoli to na przepływanie tędy statków o długości 100 metrów, szerokości do 20 metrów i zanurzeniu 4,5 metrów.

Prace podczyszczeniowe i refulacyjne  na nowoprojektowanym torze wodnym - przez Zalew Wiślany, od rzeki Elbląg do kanału przez Mierzeję Wiślaną (od kilometra 10+400 do kilometra 18+600) - to już trzeci etap robót związanych z budową nowej drogi wodnej. Realizację tego fragmentu, podobnie jak i pierwszego etapu, zajmą się spółki z Grupy NDI, które jako konsorcjum wraz z Przedsiębiorstwem Robót Czerpalnych i Podwodnych zostały generalnym wykonawcą tej inwestycji. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.

- Niespełna trzy lata temu podpisywaliśmy umowę na realizację pierwszego etapu budowy kanału żeglugowego, która jest na ukończeniu. Razem z wykonawcami i podwykonawcami dotrzymaliśmy słowa. Dziś podpisywana jest umowa na ostatni etap pogłębienia toru wodnego, która zostanie zakończona w pierwszej połowie przyszłego roku. Dzięki tej umowie za kwotę niespełna 130 mln złotych już docelowo będą mogły wpływać jednostki o zanurzeniu 4,5 metra do 100 metrów długości oraz 20 metrów szerokości. Dopiero dziś wielu, którzy byli przeciwko tej jakże ważnej inwestycji widzi jak strategiczny jest to projekt - mówił wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

- Podpisana dzisiaj umowa jest elementem scalającym dwa wcześniej rozpoczęte etapy budowy prawie dwudziestopięcio kilometrowej, nowej drogi wodnej. Tor żeglugowy na Zalewie Wiślanym będzie miał głębokość 5 metrów na całej długości i szerokość w dnie 60 metrów, a w miejscach „mijanek” 120 metrów. Są to parametry żeglugowe, na które nie moglibyśmy liczyć, opierając żeglugę na przejściu przez Cieśninę Piławską. Parametry toru wodnego mają wpłynąć na wzrost przeładunków w Porcie Elbląg, zapewnić wzrost aktywności turystycznej w portach Zalewu Wiślanego i Elblągu ale przede wszystkim stworzyć warunki niezależnej od Federacji Rosyjskiej żeglugi jednostek służby państwowej, towarowych i turystycznych – powiedział Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni Wiesław Piotrzkowski.

Podpisana umowa obejmuje m.in. roboty czerpalne oraz transport i refulację urobku wraz z wbudowaniem na tzw. sztuczną wyspę, a także zakup, dostarczenie i ustawienie oznakowania nawigacyjnego.

- To dla nas kolejna inwestycja z zakresu hydrotechniki, z której bardzo się cieszymy. Tym bardziej, że będąc wykonawcą pierwszego etapu prac przy budowie przekopu kanału Mierzei Wiślanej, mamy unikalną szansę kontynuować nasze zaangażowanie na kolejnym etapie. Warto podkreślić, że roboty przy budowie przekopu są już bardzo zaawansowane. Mamy nadzieję, że zarówno Inwestor, jak i opinia publiczna, która z uwagą śledzi postępy prac dostrzegają, że prace są prowadzone sprawnie i profesjonalnie. Dla naszego zespołu ten projekt jest spełnieniem zawodowych ambicji i okazją do poszerzenia swoich dotychczasowych doświadczeń.  Jestem przekonana, że zdobyte doświadczenia i umiejętności pomogą w realizacji nowego zadania, jakim jest pogłębienie kanału żeglugowego  na odcinku od km 10+400 do km 18+600 w ramach projektu „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską” . Wspólnie z naszym konsorcjantem spółką PRCiP jesteśmy do tego zadania dobrze przygotowani, zarówno sprzętowo jak i kadrowo.  Jesteśmy praktycznie obecni na placu budowy wraz ze zmobilizowanym sprzętem niezbędnym do realizacji zadania. Dzisiejsze podpisanie umowy rozpoczyna dla nas kolejny etap robót i na pewno zrobimy wszystko, żeby prace przebiegły równie sprawnie i profesjonalnie jak na pierwszym etapie  – podkreśla prezes Zarządu Grupy NDI, Małgorzata Winiarek-Gajewska.

Jak miną się statki?

Poza pogłębieniem drogi wodnej do co najmniej 5 metrów, konieczne będzie także jej poszerzenie. Obecnie podstawowa szerokość toru mierzona w poziomie dna to 60 metrów. Aby statki mogły się mijać, a ich rufy swobodnie wchodziły w zakręty, szerokość lokalnie zwiększy się do aż 120 metrów.

Poszerzenie zaprojektowano po wyjściu z Zatoki Elbląskiej na Zalew Wiślany. Projektowany promień łuku dla statku miarodajnego na zakręcie to 900 metrów. Zmienne szerokości toru połączone są odcinkami przejściowym o długości 600 metrów. Ze względu na bezpieczeństwo ruchu i łatwość nawigowania, tor wodny na zakręcie wpisany jest między odcinki proste, łączące punkty charakterystyczne. Odcinki te tworzą krawędzie, pomiędzy którymi dno zostanie wybrane do głębokości technicznej.

Gdzie trafi urobek?

Wydobyty w czasie prac piasek zostanie przetransportowany i odłożony na sztucznej wyspy, która powstaje w ramach pierwszego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew i Zatokę. Łącznie do zasypu pierwszej takiej w Polsce wysypy zostanie użyte 442 tys. m³ gruntu – to tyle, ile objętość 118 basenów olimpijskich. Wyspa Estyjska jest już prawie przygotowana. Powoli staje się też miejscem coraz chętniej wybieranym przez ptaki, które zakładają tam swoje siedliska lęgowe. 

Kiedy koniec?

Poza robotami czerpalnymi do wykonania jest także 35 sztuk pław (boi) – po lewej stronie 18 czerwonych, walcowych i po prawej 17 zielonych, stożkowych.

Dzięki inwestycji nową drogą na Zalewie Wiślanym przepłynie zestaw barek o długości 180 metrów, statki o długości 100 metrów, szerokości do 20 metrów i zanurzeniu 4,5 metrów.

Na realizację połowy prac czerpalnych generalny wykonawca ma czas do końca września tego roku. Wszelkie roboty musi natomiast  ukończyć do maja 2023 roku. Koszt tego etapu budowy nowej drogi wodnej to blisko 129,5 milionów złotych.

 

 

 

75-lecie firmy PRCiP Sp. z o.o. w Gdańsku

Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. obchodzi w tym roku jubileusz 75-lecia działalności. Przedsiębiorstwo powstało krótko po zakończeniu II Wojny Światowej 20 kwietnia 1947 roku i zostało powołane jako przedsiębiorstwo państwowe do odbudowy zniszczonej infrastruktury portowej. W marcu 1999 roku został zakończony proces prywatyzacji co pozwoliło na przeprowadzeniu szeregu niezbędnych inwestycji dzięki czemu PRCiP Sp. z o.o. w chwili obecnej jest największą firmą pogłębiarską w Polsce.

 W okresie ponad 70-ciu lat działalności firma wykonywała prace nie tylko w Polsce, ale również w szeregu krajach Europy w tym m.in. w Niemczech, Szwecji, Dani, Rosji, na Cyprze, Litwie, Łotwie, Estonii, Rumunii i Finlandii. Przedsiębiorstwo stale współpracuje z Urzędami Morskimi, Zarządami Portów Morskich oraz wieloma firmami prywatnymi. Każdego roku firma podejmuje nowe wyzwania i określa kolejne cele do osiągnięcia. Coroczne sztuczne zasilanie brzegu półwyspu helskiego oraz plaż wybrzeża Bałtyku umożliwia tysiącom turystów korzystanie z szerokiej bezpiecznej plaży natomiast pogłębianie dróg wodnych oraz torów podejściowych wpływa bezpośrednio na rozwój infrastruktury portowej. Wykonywanie tych wszystkich prac nie byłoby możliwe bez niezawodnej wykwalifikowanej kadry, która w połączeniu ze specjalistycznym sprzętem stanowi silny fundament pozycji lidera na rynku krajowym.

 W ciągu ponad siedmiu dekad zakres wykonywanych prac i profil firmy znacznie się rozszerzył. Kierunek jaki wyznacza współczesny świat wraz ze zdobytym doświadczenie w przedmiocie realizowanych usług pozwala na wykonywanie wielu specjalistycznych usług w zakresie prac hydrotechnicznych. Oprócz robót czerpalnych przedsiębiorstwo wykonuje również:

  • Prace związane z usuwaniem obiektów niebezpiecznych, bezpiecznych, wielkogabarytowych, wraków zalegających na dnie,
  • Pomiary batymetryczne echosondą wielowiązkową
  • układanie rurociągów na dnie morza i przejść przez rzeki na potrzeby przemysłu gazowego i naftowego,
  • wykonanie kolektorów ściekowych dużych średnic w nowej technologii wraz z ułożeniem, wykopami i pracami zasypowymi.

Z okazji Jubileuszu 75 – lecia istnienia Przedsiębiorstwa Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Pracownikom oraz Partnerom. Pragniemy również podziękować za obecność w codziennej pracy, dotychczasową współpracę, wymianę doświadczeń.

 

Dziękujemy za Uwagę.

 

 

 

 

 

 

PRCiP Sp. z o.o. zmodernizuje tor wodny do Portu w Gdyni

PRCiP pod koniec lat 90-tych było Wykonawcą prac czerpalnych na torze dojściowym do Portu Gdynia. Prace były realizowane m.in pogłębiarką czerpakowa “Inż. T. Wenda” tor osiągnął 150m szerokości oraz głębokość -14,50m. Urobek z prac pogłębiarskich odłożono na klapowisko w rejonie plaży pod klifem orłowskim.

Obecnie mamy przyjemność być Wykonawcą oraz Liderem Konsorcjum:

Rohde Nielsen A/S z siedzibą w Kopenhadze Danii Członek Konsorcjum

Van den Herik Kust- en Oeverwerken B.V. z siedzibą Sliedrecht Holandia – członek Konsorcjum

przedsięwzięcia, które zostało podpisane dnia 10.02.2022 r. na Uniwersytecie Morskim w Gdynia pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia. Etap II - Pogłębienie toru podejściowego”, którego zadaniem jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji toru wodnego do Portu w Gdyni dla zapewnienia bezpiecznej żeglugi statków o długości 400m x szerokości 58m x i zanurzeniu do 14,5m, poprawę bezpieczeństwa poprzez rozbudowę i przebudowę głowic falochronów w wejściu głównym do Portu Gdynia wraz z remontem i modernizacją oznakowania nawigacyjnego.

Wartość Umowy brutto- 125.067.513,45 zł

Parametry toru przed budową szerokość 150m, głębokość średnia -14m

Parametry toru po budowie: szerokość 280 m, głębokość -17m

Cieszymy się bardzo, iż to właśnie nam przypadło wykonanie tego jak ważnego zadania, ponieważ nasza spółka jest największym przedsiębiorstwem pogłębiarskim w Polsce istniejącym już ponad 75lat. Zdobywając doświadczenie oraz będąc Wykonawcą rozbudowy polskich portów informujemy, iż posiadamy wiedzę, odpowiedni personel techniczny i organizacyjny pozwalający na należyte wykonanie przedmiotowego zamówienia.

Zakres prac, które będziemy wykonywać:

  • pogłębienie toru wodnego i refulacja polegającej na wbudowaniu urobku piaszczystego pochodzącego z robót czerpalnych w brzeg morski i klapowaniu na wysypisku morskim,
  • przebudowa i rozbudowa głowic falochronów w wejściu głównym do portu Gdynia,
  • wykonanie i remont oznakowania nawigacyjnego.

Wykonanie tak dużego przedsięwzięcia nie mogłoby się odbyć bez użycia specjalistycznego sprzętu.

Większość prac czerpalnych zostanie wykonana samobieżnymi pogłębiarkami ssącymi z własną ładownią. Grunt pobrany w ramach pogłębienia toru zostanie odłożony na klapowisku morskim lub użyty do umocnienia strefy brzegowej i poszerzenia plaż w wyznaczonych odcinkach Zatoki Gdańskiej. Zgodnie z wytycznymi i zasadami bezpieczeństwa niektóre z prac wymagają użycia mniejszego sprzętu - pogłębiarek podsiębiernych i chwytakowych. Sprzęt tego typu pozwala na precyzyjne prace bez zagrożenia sąsiadującej z placem budowy infrastrukturze portowej – falochrony w wejściu głównym do Portu.

Praca przy przebudowie i rozbudowie głowic falochronów w wejściu głównym do Portu będzie polegać na posadowieniu nowych pali stalowych wraz z wykonaniem nowego żelbetowego oczepu głowic falochronów. Roboty będą wykonywane przez kafar ustawiony na pontonie oraz inny specjalistyczny sprzęt pływający.  

Trudność prac związana jest z faktem, iż roboty będą wykonywane w całości na terenie pozbawionym dostępu z lądu. Zatem prace będą całkowicie uzależnione od sprzętu pływającego. Ponadto prace będą prowadzone na głównym torze podejściowym do portu, przy ciągłym ruchu statków, co będzie powodować przymusowe przestoju oraz ciągłą koordynację prac ze służbami dyżurnymi Kapitanatu Portu Gdynia.